MINDEN AMI FOTÓZÁS:
AZ OLDALAKON SZEREPLŐ FOTÓK SAJÁT KÉSZÍTÉSŰEK, IGYEKEZTEM A TÉMAKÖRÖKKEL KAPCSOLATOS SZITUÁCIÓKAT ÉS TÉMAKÖRÖKET MEGFELELŐEN ILLUSZTRÁLNI VELÜK.
/ Ide tartozik minden más, ami ugyan ilyen fontosságú, éppen ezért külön-külön fejezetet érdemel. Azonban mivel én csak érintõlegesen foglalkozom ezen fotók készítésével, ezért ezt rábizom másokra/.
Ilyen lehet például a reklám, az ember, családi képek,p ortré, akt, model fotózás, épület, épületbelsõk, szobor, tárgy, szoció-fotó, sport, csillagászati, mikróba, makro, fény-fotózás, estifények, mûvészi, hangulat képek és még sorolhatnám órákig, elnézést ha kihagytam volna valamit.

Embereket fotózni, nem egyszerû dolog és nagy próba elé állítja egyaránt a fényképészt és a gépet is. Az embereket fotózva állandóan követnünk kell a testartásukat az arcvonásaikat, nem feledkezhetünk meg a megvilágításról és a háttérrõl sem. Ez ugyan olyan fontos a szabályos portré készítésekor, mint az ellesett pillanat felvételekre, akár digitális, akár hagyományos, vagy SLR gépekkel fényképezünk.

Portréfotózásnál az élességet a modell szemére állítjuk. A mélységélesség úgy befolyásolható, hogy éles legyen a szeme elõtti rész (orr), a szeme mögötti rész (a fülek), de a haj hátsó része és fõleg a háttér egyáltalán nem. Itt a mélységélesség kb. 8-15 centimétert ölel fel. Így a figyelem modell arcára irányul.

A portrékészítésben mivel van amikor a fej szinte teljesen kitölti a képmezõt, egy apró nézõpontváltozás is teljesen megváltoztathatja a fotónkat. Bizonyos jellegzetességeket kiemelve, mig másokat lecsökkentve teljesen átalakíthatunk emberi arcokat.
A gyújtótávolság is sokat jelenhet ebben az esetben. Például hosszabb gyújtótávolságú objektívvel távolabról is nagyobb képet kapunk és a laposabb távlat kevésbé torzítja el az arcvonásokat.

Az estifények vagy a sötétedés utáni, netán az éjszakai fényképezés alkalmával a kivilágított épületek, külsõ tárgyak érdekes fotótémák lehetnek. Ahány épület, utca részlet anyiféle színû a kivilágítás, némelyik teljesen elszínezi az épületet, mások viszont igyekeznek tükrözni, visszaadni a " valódi színeket". A fénytükrözõdések pedig még érdekesebbé tehetik az összhatást. Ezeknél az esti, vagy éjszakai expozícióknál állítsuk szûkre a rekeszt, hogy nagy legyen a mélységélesség, vagy éppen tágra, ha kis mélységélességet akarunk. Az utcán érdekes és különös fények gyúlnak sötétedés után, felragyognak a kirakatok, villódznak a fényreklámok, de lehet, hogy ez a fény esetleg nem elég erõs, úgyhogy a rekeszt állítsuk a lehetõ legtágabra.


Az épületfotókhoz kívétel nélkül napfény kell, így legjobb az a fény, mely a homlokzatot éppen súrolja, mert csak ez juttatja lélegzethez az /architektúrát/, építõmûvészetet, csak ez teszi lehetõvé, hogy a fal plasztikus legyen, a díszítések elevenné váljanak. "Életre keltheti" a párkányokat, oszlopokat és pilléreket .

Az épületek belsejének fotózása elsõsorban világítási problémákat vethet fel a fényképezõ ember számára. A fényképezõgép és objektív tekintetében a felmerülõ kívánalmak lényegében megegyeznek a külsõ épületfelvételeknél alkalmazottaknál. A belsõ terek világításánál két ellentétes követelményt kell optimális egységben megvalósítani. Figyelembe kell venni és megtartani a helyiség jellemzõ világítását, belsõépítészeti hangulatát és ugyan akkor egyenletes homogén világítással zavaró árnyékhatások nélkül kell biztosítani az expozícióhoz szükséges megvilágítási szintet és a kedvezõ fõfényderítés arányokat.

A tárgyfotók az ellentétei az élettel teli pillanatképeknek, azok számára ajánlott akiknek nagy türelmük van a dolgok mérlegeléséhez. Itt van idõ arra, hogy a dolgokat elrendezzük, a "fényeket és az árnyékokat" beállítsuk.

Ebben az esetben megmutathatjuk mire is vagyunk képesek, a színrendezéstõl a felületek struktúrájának visszaadásáig, viszont egyet nem mondhatunk, hogy itt valamit "...gyorsan kellett csinálni....", erre az egyre nem hivatkozhatunk. Egy jó fotós a tárgyfotóival mutatkozhat be igazán !

EGY ÚJ STÍLUS ÉS FORMA MINDIG VITÁKAT GENERÁL. UGYAN AKKOR UTAT IS MUTATT EGY MÁS VILÁG FELÉ....EZ PEDIG A FOTÓ-GRAFIKA !
A meztelenség különös helyet foglal el az ember életében, a mûvészetek és a fotómûvészet történetében is. A "meztelenség" önmagában még nem mûvészet bármennyire is így gondolják egyesek. Az ábrázolás akkor válik mûvészi értékûvé, ha "túlmutat önmagán", vagyis ha olyat jelképez aminek van mondanivalója, vagy olyan esztétikai ideált képez, mely még ha kismértékben is, de egyetemes érvényû tartalma van. Fogalmazhatnám úgy is, hogy egyáltalán van tartalma, lényege és mondanivalója ! Így tehát ebben az esetben az esztétikai ideálok egyike a jelen esetben az a szép emberi test és amit mondani akar nekünk....vagyis a mûvészien ábrázolt meztelenség.

Az "ideálteremtés" és "ideálrombolás" éppúgy elválaszthatatlan a mûvészet, a fotómûvészet és az aktfotógráfia történetétõl, ahogy az esztétikai ideál a szépségeszménytõl. A képzõmûvészek és a fényképészek, fotógráfusok több nemzedéke kutatta és kutatja a mai napig is, mint jelen esetben én is a fotóimmal, a maga nemében egyetlen és rendkívül "variábilis formát", az emberi test ábrázolásának kimeríthetetlenül gazdag lehetõségét, ha azt a már említett mondanivalóval társítjuk.... A korszerû technika lehetõvé tette a kifejezésmód továbbfejlõdését, a fotográfia tartalomközlõ formanyelvét újjáteremtõ kisérletek eredményeként napjainkban szinte minden irányzat él, a dokumentálóan közvetlen, a tényközlõ meztelenség - ábrázolástól, a lírai - színbolikus ábrázolású testformákon át az elvont, alig felismerhetõ meztelenség - absztrakciójáig.

A szép kép elkészüléséhez elengedhetetlen a modell és a fotós közötti összhang, a jó hangulat, és a feszültség mentes légkör.
Azon országokban, kultúrákban, ahol a mûvészetet megfelelõ módon kezelik és értékelik, a meztelen emberi test is a mûvészet részévé válhat. Tudatos gondolkodású embereknél különbség van a meztelen test és az akt szó között. Ezért az akt szónak a mûvelt nyelvhasználatban nincs mellék zöngéje. Ezért ezek a "valóság-fotók" a mai létezésünk és napjaink állapot képei, modhatjuk hogy egy stílusos és ízléses képalkotás képzetének termékei. Melyet átfûthet a hangulat ereje, ennek következtében a nézõket elvarázsolhatja a gazdag variációk látványa....
