a mai fotóművész célja, az élet reális, közérthető módon való ábrázólása, a fényképezés kifejező eszközeivel a lényeg kiemelésével .



TÁJFOTÓIM
FOTÓS TECHNIKA
TERMÉSZET FOTÓZÁS
PANORÁMA
HDR
MAKRÓ
FELHŐKÉPEK
ÉVSZAKOK
NAPLEMENTE FOTÓK
TÉLI FOTÓK
KÖDÖS FOTÓZÁS MÁSKÉNT
RIDEG, KÖDÖS VALÓSÁGAINK
FANTÁZIA ÉS STÍLUS
MINDEN AMI FOTÓZÁS
FEKETE-FEHÉR FOTÓZÁSRÓL
SZÍN HATÁS
ELÉRHETŐSÉGEK:
Galéria







 

                                  A  TÉLI  FOTÓZÁSRÓL  PÁR SZÓBAN:

 

AZ  OLDALAKON  SZEREPLŐ  FOTÓK  SAJÁT  KÉSZÍTÉSŰEK,  IGYEKEZTEM  A  TÉMAKÖRÖKKEL  KAPCSOLATOS  SZITUÁCIÓKAT  ÉS  TÉMAKÖRÖKET  MEGFELELŐEN  ILLUSZTRÁLNI  VELÜK.

 

 

A havas  tájképeknél,  a hó  teljesen  kontrasztos  felületeket,  újszerű  a  nyári  képektől  eltérően  érdekes  textúrát  alakít  ki  a  tájon.  Így  a  formák  sokkal  testesebbek  lesznek,  a  szögletes  és  éles  formák  helyét  egyre jobban  átveszi  a  hótakaró lágy  íve.  Ezt  az  absztrakt  formát  a  "monochrom"  jellegű  színek tovább fokozzák.  Ezért így  már  minden  adott,  hogy  légiesen  izgalmas, művészi  tájképeket  készítsünk. 

 

             ktfoto   

 Mindig  keresni kell egy "vezérmotívumot",  mivel  csak a  hóbuckák önmagukban nen  jelentenek  látvány és  élmény forrást,  ezért  keresni  kell egy  megfelelően "kontrasztos - főtémát" !  Kölön jó hatású, ha ez kissé  színes  és  /vagy/  valamiért  kiugrik  a környezetből.

 

                             ktfoto

  Ha  oldal  vagy  ellenfényben  fotózunk,  akkor  tudjuk  valójában  jól  visszaadni  a  hó  "igazi  struktúráját  és  természetesen  minél  alacsonyabb napállásnál.  Ilyenkor  gondoljunk  arra  is, hogy a  hó  szinte  sohasem  fehér. 

 

             ktfoto

Ilyenkor  a hó  valójában  az  ég színét  vagy  a  környezetének  színeit  veri  vissza,  csak  a  "tudatunk korrigálja"  fehérre  azt. A  téli  képek buktatója  a  túlságosan  világos  felületek  okozta  " expoziciós  tévedés ".   Előfordul  az  autómata  expozícióval  készült  fotók  esetében,  hogy  a  valóságnál  kicsit  sötétebb  tónusúnak  mutatják  a  tájat.  Ezt korrigálnunk  kell,  ha csak  nem  a  "művészi hatás"  elemeként  vagy a    mondanivalójaként alkalmazzuk ezt  a  lehetőséget.

 

              ktfoto

 

Néhány híres  fotós  kimondottan  szereti  az  ilyen  borús,  párás  havas tájat.  A helyes  expozíció  a napos  időhöz  képest  kevésbé  problémás,  így az  árnyalatok  bársonyosak, finomak. a  szürke  és  a kéknek  a  különböző  árnyalatai  szinte  légies,  igazi  művészi  hatást  kelthetnek, tükröznek.

 

               ktfoto

 Ajánlott ilyenkor  kipróbálni  a "kék  színszűrőt,  mivel  "markáns  hatásánál"   csak  a  narancs  szűrő  izgalmasabb  csak.  

 

               ktfoto

 

Visszatérve  az  automata  expozíciós  képek  sötétebb  jellegére,  ez  a  hiba  /amennyiben  nem művészi hatás  eszköze/,  egyszerűen  orvosolható mégpedig  "túlexpozícióval".  Ebben  az  esetben  exponáljunk  1-1.5  rekesszel   a  mért érték  fölé  (f8 helyett  -  f5.6-al).  Kompakt  gépeknél    nyomjuk be  az  " ellenfénykompenzációs"   gombot,  amenyiben  van  a gépünkön.  Ez  a kompenzáció napsütéses  időben  különösen  fontos.

 

               ktfoto

 OLVADÁS, JÉGCSAPOK, CSEPPENÉSEK VILÁGÁRÓL........

A havas tájképeknél, a hó teljesen kontrasztos felületeket, újszerű a nyári képektől
eltérően érdekes textúrát alakít ki a tájon. Így a formák
sokkal testesebbek lesznek, a szögletes és éles formák helyét
egyre jobban átveszi a hótakaró lágy íve. Ezt az absztrakt
formát a "monochrom" jellegű színek tovább fokozzák. Ezért így
már minden adott, hogy légiesen izgalmas, művészi képeket
készítsünk, vagy a jég , olvadó jégcsapok, a cseppenések izgalmas mozgás fotózását kezdhetjük el:

 

Itt a szürkés nappalok és a rideg hideg téli napok alkalmával, ha hó nem is mindig esik, de eső újabban annál inkább....ezért néhány szóban erről is.

A lehulló esőcseppet fotózni nem mindig könnyű feladat, mégis érdemes
megkísérelni, de ajánlatos kellően sötétebb tónusú hátteret
választani, amelytől jól elválik az esőfüggöny. De mindenekelőtt
kövér esőcseppekre van szükségünk, mint amilyenek zápor idején
hullanak, különben az erősen kicsinyített képen semmi sem
látszik belőle majd. A vakuvillantás megszokott módszer a mozgó
célpontok "kimerevítésére", mert a gyenge vagy kevés fényben
voltaképpen nem a zársebesség, hanem a vakufelvillanás időtartama
határozza meg az expozíciót. Ilyenkor még a leggyorsabb esőcsepp is
kimerevedik, fantasztikus látvány ez, pedig a fotón látható így,
a valóságban szinte soha.








www.ktfoto.sokoldal.hu
Tetszett ez az oldal? Mutasd meg az ismerőseidnek is!